E a Rede Globo Não Noticiou…
And Globo Network Never Said a Word…

The audio and pictures contained in the video above are being spread over the internet since Globo Network never reported on a serious traffic accident involving William “Bonner” Bonemer’s 18-year son, Vinicius. William “Bonner” is the most widely known news anchor in Brazil. In this explicit case of internal censorship practiced by the most powerful television network in Brazil, the public was not able to know that young Bonemer’s provisional driver’s license was expired, he was possibly intoxicated (DUI), that his cousin has suffered a spinal injury, head trauma and is listed in serious condition. The audio that serves as basis for the video came with with pictures over WhatsApp and seems to have been recorded by an unidentified police officer from the Buzios (RJ) region, where the accident occurred. In an effort to play it down, Globo Network designated a woman to briefly talk about the accident during a variety show instead of approaching the subject in a transparent and ethical fashion during its newscasts. The woman who briefly spoke about the accident, Ana Furtado, is a replacement for the show’s main attraction, Fatima Bernardes. Bernardes is Bonemer’s ex-wife and mother of  the young man involved in the accident. She was understandably absent from her show, as well as William “Bonner” Bonemer, who missed anchoring Jornal Nacional on that evening.


Emerson Sousa sobre a Imparcialidade
Emerson Sousa on being impartial

Mais uma vez o Jornal Nacional da TV Globo dá uma demonstração de parcialidade e falta de respeito com a verdade. A acareação entre Yussef e Paulo Roberto Costa, na CPI da Petrobrás, foi tratada como irrelevante pelo JN de William Bonner e escondida a notícia por toda a edição do JN. Em momento algum o JN informou que os dois acareados afirmaram que Lula e Dilma sabiam dos desmandos da LavaJato, como ficou evidenciado nas mais de 6 horas de CPI. A matéria ficou na boca de uma repórter. Porém, em contrapartida, quando houve referência a acusações contra Aécio Neves e Sérgio Guerra, o material ficou a cargo do âncora do JN, William Bonner. Ou seja, o JN continua tendencioso, vazio, supérfluo e imoral. Pena que as outras emissoras mantenham seus informativos em horários diferenciados da Globo, senão deixariam a Globo com audiência zerada no horário nobre. Se Sérgio Guerra – já falecido – ou quem quer que seja do partido que for, tIver a ver com corrupção, desvio, benefícios escusos, falcatruas ou qualquer outro crime, que responda por ele, mesmo que in memoriam e em sua biografia. Cadeia para corruptos, corruptores e bandidos da linhagem e coloração que for. É bom lembrar que por esse alinhamento reacionário da Globo no golpe de 64, nos anos de chumbo, a emissora sofreu nas ruas a revolta da população e o desprezo da cidadania.

Once again, Globo TV’s Jornal Nacional shows how partial and disrespectful about the truth it can be. Alberto Youssef and Paulo Roberto Costa’s confrontation at the Petrobras parliamentary inquiry commission was deemed irrelevant by William Bonner, Jornal Nacional’s anchor and editor-in-chief. The report was hidden during the whole show. The newscast never informed at any time that the two men stated that Lula and Dilma knew about the Car Wash wrongdoings, as it was evidenced during the more than 6 hours of confrontation in front of the congressmen. The whole report on the subject was delivered by a reporter with no footage. However, when there was mention of accusations made against Aecio Neves and (deceased) Sergio Guerra, the material was solemnly read by anchor Bonner. In other words, Jornal Nacional continues to be biased, shallow, perfunctory and immoral. It’s a shame that other networks keep their newscasts in different times, otherwise Globo would have zero audience on prime time. If the deceased Sergio Guerra (or whoever from whatever party) has any involvement with corruption, embezzlement, obscure financial gains or any other crime, he or she must respond to the accusations (even in-memoriam, tarnishing his/her biography). Jail to the corrupt, whoever they may be. It’s worth remembering that this reactionary alignment by Globo TV in the 1964 military coup caused the network to suffer the anger of the people on the streets and the contempt of most citizens.


Claudio Lessa em 30 Segundos
Claudio Lessa in 30 seconds

In this video, I kindly ask if anyone knows which Brazilian contractor company has paid for the New York Times “editorial” of a few days ago, full of factual errors about the current political situation in Brazil. It didn’t take a minute before a friend of mine replied: “I don’t know, but I am pretty sure that it’s the same one who’s (secretly, of course) paying for Jornal Nacional’s expenses these days.”
(For those of you who don’t know, “Jornal Nacional” is Brazil’s leading TV prime time newscast; often, it’s seen as a televised version of the “Official Gazette”.)